annys

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Anny - 29 maj 2012 20:48

Cancer. Varje år, drabbas över 300 barn av cancer, bara i Sverige. 

Själv känner jag ingen som har cancer, eller har haft. Men en nära vän till mig förlörade sin släkting, och jag skulle aldrig vilja uppleva den smärtan själv.


Jag var inne på Kenzas blogg, och såg hennes inlägg om cancer. Jag tycker att det är väldigt viktigt, och det är en sån fruktansvärd sjukdom. En del har tur, och blir av med det... andra inte. 


Ta er tid att titta på dessa två filmer, dom är så vackra båda två! Den första var så vacker, så ren att jag grät. 

Den andra handlar om fyra vänner som förlorade sin vän Julia i cancer. Nu ska dom göra Juliaresan. Dom ska cykla från Östersund till Öland på 10 dagar, och samla in pengar för att donera till Barncancer fonden. 




Den sista om Juliaresan är en otroligt väldgjord amatörfilm, av ett par tjej som bara vill göra skillnad! Kolla gärna in deras hemsida också, för att få veta mer.


Ta hand om er.

Av Anny - 29 maj 2012 16:58

Hej folk!

Just nu sitter jag och tittar på tv, och väntar på maten :)


Igår sa ju jag att jag skulle fixa mnna naglar, och här är resultatet! 


  

 

Det är vanligt silvrigt nagellack, med massa olikfärgade prickar längst ut :)


Idag har jag vart i skolan (no shit Sherlock?) och gjort klart mitt NO-prov! Jag tror faktiskt att det gick jättebra, jag är jättenöjd! Sen på matten fick jag även ett prov på bråk och procent, av anledningen. de sista veckorna skulle vi träna på vad vi ville förbättra, och jag valde bråk osv. Men sen när vi skulle ha prov på det... så fick jag ett geometriprov! :( Så min mattelärare - Mr. Taub - frågade om jag ville göra ett till prov, och ganska oväntat med tanke på att jag hatar prov - ja sa ja med ett utropstecken! Hihi, men jag tror att det gick bra det med! :)


Imorgon ska jag springa med Tilde, osv.


Oj, just, FYI, såhär ser jag ut idag! ^^




Mina favoritjeans från JC -  Zebratröja från Lager 157 - grå, ärmlös hoodie från Lager 157  


Som ni skarpögda kanske ser att jag har kladdat lite på handen (franska kan vara gaaanska tråkigt... ;)) ... här är en lite bättre bild ;)




hihi, zayn...  


HAJDO!

Presentation


Hello!
Du har kommit till min blogg, och jag kallas Anny! Här skriver jag om mitt liv, och vad jag gör! jag tipsar om musik, videos på Youtube och mycket mer!
Följ mig gärna på Bloglovin' och Bloggkeen! ♥
Kontakta mig på annys_blogg@hotmail.com.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok för snyggingar! ♥

Översätt min blogg till ditt språk!

Länkar

Min Twitter! 

Min Youtube!

 

Najsbajs

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards