annys

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Anny - 25 juni 2012 20:57

Hallu!

Just nu sitter jag i sängen och dricker granatäppelte med mjölk och socker, och funderar på om jag ska titta på en film... Vad tycker ni? :)  


 


Grön stickad tröja från Monki ~ Grönblåvit rutig skjorta från Carlings ~ Blå jeans från Gina Tricot


Idag har jag inte gjort så himla mycket, mestadels chillat... och jag fick ett litet utbrott på Kola tidigare... Hon tog min strumpa, och jag fick inte tag på henne, så då fick jag ett "litet" utbrott, och hon blev lite rädd då... ♥

Imorgon tänker jag ladda upp en video jag filmade på henne idag! Jag gömde henne leksaksråtta under hennes bädd, och hon visste inte hur hon skulle få fram den! ^^


HAJDO!

Av Anny - 25 juni 2012 15:35

Dag 1. En bild på mig + 10 fakta
Dag 2. Min familj
Dag 3. Berätta om ett minne från en resa
Dag 4. En bild på min favoritmat och dryck
Dag 5. Om 10 år...
Dag 6. Sporter jag har gått i
Dag 7. Mitt största intresse
Dag 8. Om jag blev snuskigt rkik...
Dag 9. Min största rädsla
Dag 10. Mitt drömresemål
Dag 11. En bild på min bästa vän
Dag 12. En dålig vana jag önskar att jag inte hade
Dag 13. Det bästa dataspel/TVspel jag någonsin spelat
Dag 14. Berättar om alla platser jag har bott
Dag 15. En bild på min favoritpryl
Dag 16. Innehållet i min väska
Dag 17. Min favoritplats
Dag 18. Mina favoritbloggar
Dag 19. En låt som alltid får mig att må bra
Dag 20. Det vill jag göra innan jag dör...

 

 

Dag 6

Sporter Jag har gått i.

Oj, jag har gått i en hel del sporter. Jag är ganska träningsvillig, och jag gillar att röra på mig. 

När jag var liten (räknas det?), så började jag i vad som kallas för barnrytmik. Med andra ord, dans för småttingar till typ disney-låtar. Jag gick även i "friidrott", om man kan kalla de det. Asså, jag sprang och hoppade på trampoliner, klättrade på plintar osv. 

Sen när jag blev äldre så började jag dansa showdans. Jag gick till den lokala dansklubben, lärde mig en koreografi, och visade upp den för familjen osv i slutet av terminen. 

När jag gick i ettan så började jag dessutom att rida. Jag älskade det. Det gör jag fortfarande. 

Sen under en sommar när jag gick i typ... trean (?) så var jag på "sommarlovskul" - ett dansläger på min lokala dansklubb - och lärde mig att dansa bugg. Jag älskade det, och bytte då från showdans till bugg. Några månader senare började en ny kille i min dansgrupp (bugg är en pardans, läs mer om det här.) och någon vecka senare ringde min danstränare och frågade om jag ville tävlingsdansa med honom (för han hade frågat). Självklart ville jag det.

Vi dansade, och undertiden så var jag tvungen att sluta rida, vilket jag fortfarande höll på med då. Dansen tog upp så mycket tid, att jag var tvungen att välja. Jag valde dansen. 

Sen, för några månader sen - närmare bestämt 1 februari - så ringde min fd danspartner. Ja, före detta. Han ville inte dansa med moi längre. "Jag var inte engagerad, och det kändes som att jag gick till träningarna bara för att jag måste". Så var det.

Sen dess har jag inte hittat något nytt. 

För några veckor sen så hade min skola friluftsdag med idrottstema - så ett tag var jag sugen på höjdhopp, för jag är ganska bra på det.

Sen var jag sugen på badminton, för det är väldigt roligt.

Jag vill dock inte börja på ridskola, dör det känns som om att man går dit, åker häst, och går hem igen. Ska jag va på ridskola vill jag vara skötare eller något, men kön till det är väl flera mil lång.

Sen funderade jag på att springa, typ 200/100 meter, men jag vet inte. Sen rider jag ju med Tilde ibland, men tyvärr så har det blivit lite lite ridning på senaste tiden: Tilde har ju sin häst Máni (Maoni) som hon rider, och jag brukade rida på Tindra. Men Tindra är dräktig, och ska föla jättesnart. Då var den ju tänkt att jag skulle kunna rida en annan häst, Hekla, men dom var tyvärr tvugna att avliva henne. Hon blev 27 år, och dog en fin död.


Nu ska jag gå ut med Kola i regnet, YAYY. inte. 

Hade bra


HAJDO!

Presentation


Hello!
Du har kommit till min blogg, och jag kallas Anny! Här skriver jag om mitt liv, och vad jag gör! jag tipsar om musik, videos på Youtube och mycket mer!
Följ mig gärna på Bloglovin' och Bloggkeen! ♥
Kontakta mig på annys_blogg@hotmail.com.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok för snyggingar! ♥

Översätt min blogg till ditt språk!

Länkar

Min Twitter! 

Min Youtube!

 

Najsbajs

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards