annys

Alla inlägg under mars 2012

Av Anny - 8 mars 2012 19:27

Jag känner för att byta länkar lite!

Men bara en kan få ett länkbyte, så det blir en liten tävling! ;)

Det kommer att gå till såhär:


1. Du kommenterar detta inlägg, skriver länken till din blogg, och skriver vad den handlar om.

2. Du länkar min blogg på din blogg.

3. Du väntar på resultat ska komma, och så blir det som det blir! :D


Vi tjuvstartar lite med en länk till min bästaväns blogg: Isabelle! 


www.beel.devote.se 


HAJDO :)




Av Anny - 8 mars 2012 18:24

Näe, nu måste jag plugga! 

Hela veckan - eller ja, ganska länge faktiskt - så har alla kacklat om att vi har engelska prov. Imorgon. 

Vi ska sitta där i vårat klassrum, alldeles tysta, och svara på massa jobbiga frågor om grammatik i engelskan. 

Grammatik SUGER, och det är lite småjobbigt när våran lärare, som är född och uppvuxen i Texas, säger; "You know what it's time for? GRAMMAR!" Och när alla utbrister i ett utdraget "NEEEEEEEEEEEEEEEEJ", så säger hon med spelad förvåning; "WHAT? I can't believe you guys, i thought you LOVED grammar!"¨


För er läsare som inte visste det - jag går på en skola som har 50% av undervisningen på engelska. En del av lärarna kan inte ens svenska...

Denna skola är en friskola, så man måste ansöka dit för att få börja där. Jag hade turen att komma in där - med min bästa vän Isabelle! Länkar hennes blogg snart ;)


Nej, nu får jag ta och börja plugga, och lyssna på 1D ♥


 

Av Anny - 8 mars 2012 18:12

Herregud, det är så sjukt mycket att skriva om!


Först och främst; Jag har just sett denna video om Joseph Kony! Jag tycke att ALLA ska ta sig tiden till att se denna video, och försöka göra skillnad! Det är så fruktansvärt att en människa kan göra så! :(



Se denna!

Av Anny - 8 mars 2012 15:03

Åh, jag vill ha den nu! Jag har längtat så länge, och vet ännu inte om jag får se den, eftersom SF har 15 som prel. åldersgräns. :(

Jag hoppas att alla vet vad Hungerspelen är?


Hungerspelen (The Hunger Games) är en framtidsroman om Katniss Everdeen. Katniss bor i det framtida Nordamerika, som då kallas för Panem. I Panem så finns huvudstaden, med en regim som har ett hårt grepp om de tretton distirikt som omger dom. Men en dag så tröttna Distrikt Tretton, och gör uppror. Detta resulterar i att regimen bombarderar sönder hela Distriktet. 

Men detta blir inte enda problemet. För att visa hela landet, så startar Regimen Hungerspelen. Hungerspelen går ut på att varje distrikt ska skicka en pojke och en flicka mellan tolv och arton. Dessa 24 ungdomar s0kickas till huvudstaden för att tränas och intervjuas, och sedan kastas de in i en arena, för att kämpa till döden. Den som överlever längst, vinner. 

Tyvärr, så blir Katniss lillasyster Primrose vald, vid sin första slåtter (lottningen) och Katniss kastar sig in i det frivilligt för hennes skull. 

Förståååår ni varför jag tycker så mycket om dessa böcker!? 


Haha, nej, nu ska jag äta, och sedan blir det att gå ut i snön (det är mars!?) med hunden Kola. :)


Bjuder på denna! :)  

Hajdo!

Av Anny - 7 mars 2012 21:20

Ja, men då var det dags!

FANNY HAR BÖRJAT BLOGGA!

Nejmen, jag har ändå inget annat att göra! Nu ska jag hoppa i duschen, och sedan blir det sängen för min del! 

Bjuder på en bild på mig nu när jag ändå håller på! :)


  


Nej, nu ska jag ta mig mot duschen!

Hejdå! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hello!
Du har kommit till min blogg, och jag kallas Anny! Här skriver jag om mitt liv, och vad jag gör! jag tipsar om musik, videos på Youtube och mycket mer!
Följ mig gärna på Bloglovin' och Bloggkeen! ♥
Kontakta mig på annys_blogg@hotmail.com.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok för snyggingar! ♥

Översätt min blogg till ditt språk!

Länkar

Min Twitter! 

Min Youtube!

 

Najsbajs

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards